View Full Version : Muis vragen en/of tips.
Lefkos
3 april 2007, 00:49
Al een flinke poos geleden heb ik de muis met bal vermoord en ben over gestapt op infrarood muisje, vind het perfect, maar heb nog altijd niet de beste ondergrond gevonden.
Muismatje doe ik niet aan en wil een groot oppervlak beplakken met de juiste kleur plakplastic, had een blauwe placemate, dat werkte redelijk, maar het blauw was te glimmend en heb dat toen beplakt met niet doorzichte plakplastic(wat je ook wel op ramen en voordeuren ziet), dat breekt de kleur een beetje en werkte erg goed.
Heb geprobeerd zwart dof en werkte erg traag, daarop van dat niet doorzichtige plastic geplakt en werkt een stuk beter, maar is nog niet je van het.
Heb nu een houten tafel en dat werkt zowiezo erg slecht dus wie heeft een goeie tip qua kleur die ik als ondergrond kan gebruiken?
billyblanco
3 april 2007, 02:12
ik heb ook n draadloze muis en toetsenbord (goedkope logitech), met mn beeldscherm richting mn bed gedraaid.met mn muis dus gewoon op mn matrasovertek (cremekleurig) en k moet zeggen dat mn muis in elk geval erg goed reageert en ook makkelijk glijdt.. dus misscihen is gewoon iets van stof strak over n muismat heen trekken een idee?
Cap Calway
3 april 2007, 02:44
Als je maar in ieder geval niet zelf dat doet, er over heen glijdt en die mat er strak over heen trekt....:cool:
ik heb ook n draadloze muis en toetsenbord (goedkope logitech), met mn beeldscherm richting mn bed gedraaid.met mn muis dus gewoon op mn matrasovertek (cremekleurig) en k moet zeggen dat mn muis in elk geval erg goed reageert en ook makkelijk glijdt.. dus misscihen is gewoon iets van stof strak over n muismat heen trekken een idee?
Lefkos
3 april 2007, 08:10
Dat zou kunnen, maar ik heb geen muismatje;)
Dus kan gewoon een stuk van de tafel beplakken en dan met stof lijkt me niet zo handig, ivm schoonmaken enzo.
billyblanco
3 april 2007, 09:18
had een blauwe placemate, dat werkte redelijk
misschien is n lichte kleur nog wel te proberen, wit weerkaatst licht, en donker absorbeert het, en volgens mij moet dat oogje in je muis t licht weer opvangen.. dus misschien is lichter beter/?? als je die placemat nou nog had.. of isdat nog te klein??:rolleyes:
Lefkos
3 april 2007, 10:43
Die placemate is groot genoeg, maar die is een beetje overleden tijdens het schoonmaken:o :D
Maar dat wit en donker klinkt logisch idd, zal eens kijken wat ik ermee kan, het moet ook weer niet te glanzend zijn want dat werkt ook niet.
Mokkeltime
3 april 2007, 15:16
ik heb een mat zwarte muismat, en infrarood muis en doet het perfect, dus denk niet dat die kleuren uitmaken, of zo weinig dat het geen zin heeft
billyblanco
3 april 2007, 16:53
mja, ik ben ook geen muisexpert, maar mijn muis werkt iig ook prima... dus misschien ligt het wel gewoon aan je muis:D
Typecast
3 april 2007, 18:33
mat zwart, en een niet te glad textuur nemen. ;)
Je wil juist niet dat de infrarood stralen reflecteren daarvan gaat je muis raar doen.. dus geen wittekleuren met glimmend oppervlaktes.
Een beetje proffesionele muismat is altijd matzwart (iig donker) van kleur en heeft een klein beetje ribbelige textuur.
http://www.steelseries.com/products/steelpad <-- kijk hier eens erg goede muismatten, kan je een beetje kijken naar de verschillende texturen die gebruikt worden
billyblanco
3 april 2007, 23:49
thanx voor de info, mja, k zie dat die steelpads ook n stoffen(cloth) laag hebben, dus wat dat betreft zit ik iig wel goed:rolleyes:
Ik heb de steelpad 4d, een prima muismat met een gladde en stroeve ondergrond ! Aanradertje naar mijn mening !
Zeker in de gamewereld is een goede muismat een must have ! :D
Lefkos
4 april 2007, 00:52
thanx voor de info, mja, k zie dat die steelpads ook n stoffen(cloth) laag hebben, dus wat dat betreft zit ik iig wel goed:rolleyes:
Oke oke, je hebt een beetje gelijk:D
Maar zag dat ze ook grote mousepad's hebben, dus ga er 1tje bestellen, scheelt weer een boel experimenteren:D
billyblanco
4 april 2007, 01:02
mja, ik bedoelde meer mijn situatie, dat k daarin wel goed zat..:rolleyes: mja, ik geef rENE weer gelijk, alleen als je n beetje serieus gamer bent heb je er veel voordeel van..
Typecast
4 april 2007, 15:19
Ik heb de steelpad 4d, een prima muismat met een gladde en stroeve ondergrond ! Aanradertje naar mijn mening !
Zeker in de gamewereld is een goede muismat een must have ! :Dklopt deze heb ik ook :D de gladde kant is voor lasermuizen, de stroeve voor optische.. sommige optische muizen werken niet eens op de gladde kant, dat is echt heel raar. Moet je maar eens uitproberen om met een goedkope bv logitech muis te werken op de gladde kant. vaak beweegt de muis niet eens :D
En idd dit is een aanradertje!
mja, ik bedoelde meer mijn situatie, dat k daarin wel goed zat..:rolleyes: mja, ik geef rENE weer gelijk, alleen als je n beetje serieus gamer bent heb je er veel voordeel van..
ben ik het niet helemaal mee eens hoor, ook non-gamers hebben veel baat bij zon muismatje.
Muismat? Gebruik gewoon mijn buroblad en werkt perfect met mijn Genius muis.
Mijn Genius muis is de Navigator 535 (http://www.muizenshop.nl/0/55/1/56/p/genius-navigator-535-laser-gaming-mouse/3978/) en is een zeer prettig muisje.
Barney
4 april 2007, 20:52
Ik heb een lasermuis (logitech G5) en geen muismat meer nodig :D
een aanradertje deze muis
Lefkos
4 april 2007, 23:51
Ik heb een weet ik veel muis, zo'n goedkope Logitech, had per ongeluk de vorige draadloze muis vermoord. :D
Maar zo'n Gaming mouse werd me ook al aangeraden, had alleen even het geld er niet voor, staat op mijn verlanglijstje, nou ja lijst. :rolleyes:
Kanus
5 april 2007, 00:45
Ik had altijd een Logitech (op normale batterijen) en dat ding werkte echt super. Heb nog NOOIT een muismap gebruikt:D
Maar helaas ging er een piepklein plastic haakje kapot waardoor het dekseltje niet meer kan sluiten....(en met plakband erom is ook geen aanrader:D )
Heb nu een Trust DS-3300X Wireless Optical Deskset...(laser dus) met een draadloze toetsenbord erbij.
Ding koste ook niet veel, maar werkt verders wel aardig.
Nadeel is het opladen, want daar gaat het soms wel eens mis.
Vaak als je hem in de houder zet loopt ut kreng vast en moet je hem eerst van de stroom eraf zetten en weer aanzetten en dan is het weer goed...en kan je opladen.
Kloten dus, als je je PC dus nog niet uit wil zetten...maar dat wel moet in mijn geval omdat hier alles onder één stekkerblok zit die ik uit kan zetten, zodat UIT ook UIT is:D
Tis dus dat ik hem heb...maar zou um niet nog eens kopen...volgende keer toch maar weer een Logitech
dutchy
11 april 2007, 00:07
Ik had altijd een Logitech (op normale batterijen) en dat ding werkte echt super. Heb nog NOOIT een muismap gebruikt:D
Maar helaas ging er een piepklein plastic haakje kapot waardoor het dekseltje niet meer kan sluiten....(en met plakband erom is ook geen aanrader:D )
Heb nu een Trust DS-3300X Wireless Optical Deskset...(laser dus) met een draadloze toetsenbord erbij.
Ding koste ook niet veel, maar werkt verders wel aardig.
Nadeel is het opladen, want daar gaat het soms wel eens mis.
Vaak als je hem in de houder zet loopt ut kreng vast en moet je hem eerst van de stroom eraf zetten en weer aanzetten en dan is het weer goed...en kan je opladen.
Kloten dus, als je je PC dus nog niet uit wil zetten...maar dat wel moet in mijn geval omdat hier alles onder één stekkerblok zit die ik uit kan zetten, zodat UIT ook UIT is:D
Tis dus dat ik hem heb...maar zou um niet nog eens kopen...volgende keer toch maar weer een Logitech
Is net of ik mezelf hoor praten....had ook een logitech keyboard/muis, was perfect, tot het klepje niet meer sluiten wilde (lipje eraf)....daarna een trust-setje gekocht (tja, ik had beter moeten weten)...deze na 1 dag in de hoek gezet (m'n zus heeft 'm nu), en een nieuw logitech-setje aangeschaft, de Cordless Desktop LX300 met muis. Is een optical wireless muis, vrij klein, geen oplaadmodel maar gewoon 2 penlites, werkt zowel met als zonder muismat prima....gewoon relaxed :) Logitech is wat mij betreft niet te evenaren.
Kreppy007
19 april 2007, 11:29
Muisgeklik? Tja, een beetje een stomme titel, maar dat is waar ik last van heb.
De situatie is als volgt: Ik laat alles van mijn pc los en laat alle programma's die ik heb uit staan.* Ik raak geen toetsenbord of muis aan. Miojn geluid staat aan en gemiddeld per minuut hoor ik bijna 20 x het geluid dat je hoort als je twee muisklikken achterelkaar maakt. Dit geluid is geheel random. Bij films kijken en muziek luisteren lijkt het alsof er continu iemand naast je zit die met zijn vingers loopt te tikken.
* Ik heb dus al getest of het aan 1 van de programma's lag die aanstond.
Ikzelf heb 2 oplossingen gevonden:
1 ) Geluid uitzetten, maar muziek luisteren en films kijken gaat moeilijk.:(
2 ) Internet verbinding verbreken, maar ja, het MSN gaat dan zo moeilijk.:(
Vraag: "Bij wie klinkt dit bekend? En wie heeft er tips?"
Mokkeltime
19 april 2007, 12:12
dus als je de verbinding verbreekt gaat het weg?
Hooters
19 april 2007, 12:20
Is zeker irritant, vooral bij een forum met een shoutbox dat om de haverklap ververst...
OK Klik op je taakbalk op "Start" > "Configuratiescherm" > "Geluiden en audioapparaten" > Tabblad Geluiden > scroll naar beneden tot je bij het kopje Windows Verkenner bent en zet het geluid uit voor "Navigeren beginnen". Wijzigingen opslaan en klaar is Kreppy! :D
Mokkeltime
19 april 2007, 12:21
ow dat geklik ja, dan ververst de pagina automatisch, of een gedeelte ervan toch?
zoieso alle geluiden altijd uitzetten van windows, zijn allemaal irritant
Kreppy007
19 april 2007, 18:17
Antwoord op hooters = Ik ga het uitproberen! bedankt alvast
2e Antwoord = Dat geklik gebeurt vanzelf en het doet niks op de pc, net alsof iemand naast je staat met zijn vingers zit te klikken of een vogel die tegen de ramen aantikt. Maar, ja. die 2 twee kun je wegjagen, de pc niet.
Hooters
19 april 2007, 19:52
....... Dat geklik gebeurt vanzelf en het doet niks op de pc, net alsof iemand naast je staat met zijn vingers zit te klikken of een vogel die tegen de ramen aantikt. Maar, ja. die 2 twee kun je wegjagen, de pc niet.
Dat klopt... Het verversen van een pagina, of dat nu automatisch gebeurt of door op de Refresh (of F5) knop te klikken is de start van een nieuwe navigatie en daar is dat klik geluid aan gekoppeld.
Barney
19 april 2007, 22:39
Dat klopt... Het verversen van een pagina, of dat nu automatisch gebeurt of door op de Refresh (of F5) knop te klikken is de start van een nieuwe navigatie en daar is dat klik geluid aan gekoppeld.
Jep, dat is het: aan 'navigeren beginnen' geen geluid toekennen.
Test het anders eens met een ander geluid voor deze gebeurtenis, dan weet je het zo :D
Kreppy007
21 april 2007, 08:42
Hooters, ik heb alle geluiden uit gezet, behalve de MSN.
Het geklik is weg! Big :)
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.